dijous, 21 de març del 2013

Poemes de reusenques



Només et veig jo
MONTSE FARRÉS

Només et veig jo
quant de tant en tant retornes
i els meus ulls reposen
sobre fotografies antigues.
Et reconec, en la llum
dels teus ulls. Tenies sis anys, dotze,
en tenies vint-i-sis, també trenta-dos,
quaranta-sis, cinquanta-dos
i obro la voluntat d’un diàleg privat.
Sec vora teu,
amb sentiments contraposats.
No sé si em compadeixes.
Ja no cal que ho entengui,
només tinc present el  tacte
de l’una o l’altre
petjant-me la memòria,
invisibles en l’espai
i tant a prop cada vegada.

 * *

Els poemes em bullen al cap
ARÀNTZAZU FONTS PALLACH

Els poemes em bullen al cap
com  libel·lules brunzidores.
A vegades les puc caçar al vol,
però moltes vegades se m’escapen
per sempre.

* *
 
Veu en off
LENA PAÜLS

Amb calçat de paraula i trena,
no m'interessa res
que no pugui compartir.
El teatre existeix quan algú el mira.

* *

Corbera
M. DOLORS VALLVERDÚ

S’esborra de l’arena
el solc de la tempesta
i el vent crema en els llavis
brases de soques ermes.

La batalla domina
fondals i valls esquerpes,
no queda res, no queda
només un ritme sec,
només el plor perdut
i la sang arrencada
en el moment més alt
de l’hecatombe negra.

El sol és tan amunt
que ni al castell enveja.
Tres vegades desfeta
i encara el teu esperit,
imponent fortalesa,
teixeix llum de demà
que va baixant per l’Ebre.

* * 

Escrit inclòs a l´obra Intimitat
FINA VECIANA 

Moments de vellut càlid,
amb incerta fragilitat tot belluga
i pensa.
Estances naturals
tan properes com el pa...
o com l´aigua calenta.


* *
Escolteu-les a Ràdio Reus

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada